Informacje kontaktowe

Szkoła Podstawowa nr 3
im. Noblistów Polskich w Głogowie

pl. Mieszka I nr 22
67-200 Głogów
tel. 76 834 71 63
e-mail: sp3@www.glogow.pl

займ на карту займ на карту срочно без отказа

Oddziały gimnazjalne

Telewizja szkolna GIM TV

Szkoła w wirtualnej panoramie


Aktywne Szkoły. MultiSport

Uczestniczymy w programach


Bankowcy_dla_Edukacji-logo Logo_ZB-1 Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach Uczestniczymy w programach

Czy w Głogowie można mówić o fotowoltaice?

Zespół Międzyszkolnej Sekcji Filmowej GIM TV przy SP3 w Głogowie – pod roboczą nazwą VOLTY bierze udział w działaniach realizowanych w ramach projektu „Postaw na Słońce” Fundacji Banku Ochrony Środowiska. Celem projektu jest upowszechnienie wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych jakie daje wykorzystanie odnawialnych źródeł energii (OZE), a w szczególności ogniw fotowoltaicznych.

W ramach konkursu filmowego nasz zespół Volty przygotowała z pomocą nauczyciela-opiekuna pani Alicji Skoczylas 2-minutowy spot edukacyjny – reportaż. Celem spotu powinno jest zaprezentowanie mikroinstalacji OZE znajdujących się w naszym regionie. Nasz zespół postanowił przedstawić  mikroinstalacje, które znajdują się zarówno na posesjach prywatnych jak i w naszym mieście – na ulicach, przejściach dla pieszych oraz w parkach.

„Nasz reportaż ma na celu uświadomienie lokalnej społeczności jakie korzyści środowiskowe i ekonomiczne daje wykorzystywanie Odnawialnych Źródeł Energii, a w szczególności ogniw fotowoltaicznych, ponieważ świadomość społeczeństwa jest bardzo mała co możemy poprzeć naszą sondą, której wyniki jednogłośnie informują, że młodzież, a nawet dorośli  po prostu nie znają pojęć dotyczących ogniw fotowoltaicznych, a samo słowo fotowoltaika kojarzy się raczej z filmem science fiction.” – mówi Sara Dyk, członek zespołu Volty.

 

 ”W trakcie przygotowania naszego spotu zdecydowałyśmy się, aby na kilku osiedlach z budownictwem jednorodzinnym sprawdzić ilość zamontowanych instalacji fotowoltaicznych – zaskoczył nas fakt, że mieszkańcy chętniej wykorzystują tradycyjne formy zaopatrywania budynków i mieszkań w energię i ciepło, a liczba kolektorów słonecznych jest znikoma w stosunku do liczby budynków jednorodzinnych (włącznie z nowo powstałymi). Chcąc zachęcić ludzi, a w szczególności młode pokolenie do życia w sposób ekologiczny, musimy więc najpierw wyjaśnić na jakiej zasadzie działają kolektory słoneczne i jakie korzyści płyną z wykorzystania fotowoltaiki. To stosunkowo młoda technologia, dlatego tak ważne jest odpowiednie poinformowanie społeczeństwa.” – podkreśla Aleksandra Szymankiewicz, operator kamery w GIM TV.

 

 

 Aleksandra Masny: „Nasz spot poświęcimy przede wszystkim na wyjaśnienie zasad działania ogniw fotowoltaicznych, oraz omówimy korzyści płynące z ich wykorzystania (ekonomicznych, środowiskowych itp.). Pokażemy także, że fotowoltaika otacza nas w wielu aspektach życia – spot będzie pomocą podczas kampanii społecznych, które planujemy przeprowadzić w szkole wśród uczniów oraz rodziców.”

 

 ”Jednak zanim zaczniemy działać, musimy zagłębić tematy związane z ekologią co nie będzie prostym zadaniem – wyznaczyliśmy sobie kolejny cel: posiąść potrzebną wiedzę. Nasz film ma być prosty i zrozumiały, powinien  w czytelny sposób prezentować zasadę działania ogniw, położymy w nim nacisk na jeden z ważniejszych elementów wpływających na świadomość i decyzje właścicieli budynków mieszkalnych – a mianowicie na element związany z oszczędnościami, które daje nam zastosowanie fotowoltaiki.” – dodała Joanna Cierniejewska.

 

Spot GIM TV to początek lokalnej kampanii promującej OZE w szkole i społeczności lokalnej. Wszystkie filmy powstałe w ramach konkursu będą także prezentowane na stronie konkursu oraz w kanale YouTube Fundacji BOŚ.

Zapraszamy do obejrzenia zajawki spotu oraz spotu w zakładce GIM TV oraz lokalnych mediach.

Alicja Skoczylas

Galeria zdjęć:


Strona 1 z 11